niedziela, 15 stycznia 2017

Kartki z serduszkiem

I znowu zrobiłam coś po raz pierwszy w życiu - właśnie spróbowałam iris folding i wsiąkłam! Iris folding to po prostu zaginanie pasków papieru i wyklejanie nimi wzorów. Paski muszą mieć po 2 cm. Zginamy je na pół - teraz każdy ma po 1 cm szerokości. Wzór drukujemy, wycinamy, odrysowujemy na kartce i wycinamy z kartki. Jak już mamy dziurę w kartce, przyklejamy wzór w sam jej środek - wzorem do środka, bo będziemy wyklejać od wewnątrz kartki. Wyklejamy według wzoru, zgięciami do środka. Ja najbardziej lubię wzory, które posiadają pattern guide, czyli mają ponumerowane paski według kolorów, ale widziałam i takie, gdzie kolory trzeba dobierać samemu (to nie dla aspich niestety).

W tym przypadku pattern guide okazał się jednak niedopasowany do wzoru, za każdym razem brakowało paseczków. Okazało się, że do wzoru serduszka potrzeba ich więcej, niż jest napisane. 2 razy musiałam też zginać pasek raz jeszcze - żeby był szerszy.

Wbrew pozorom to nie jest łatwe. Mierzenie pasków, odrysowywanie (tu się przyda T-ruler, bez niej nie dałabym rady, wyszłoby po prostu krzywo, bo do mierzenia też potrzeba propriocepcji), wycinanie, zginanie - już samo to trwa wieki. Właściwie dopiero wyklejanie sprawia mi przyjemność. Zepsuł mi się nożyk Fiskarsa, ostrze mu wypadło i musiałam wycinać wzór w kartce jakoś inaczej. Mam zwykły nożyk, ale natychmiast zdyslokował mi palec, a na koniec i tak okazało się, że niczego nie wyciął, tylko zrobił zagłębienie w kartce. Tylko Fiskars naprawdę tnie. Ból od wycinania jest tak duży, że szybko zamieniłam nożyk na nożyczki. Niestety to da się zrobić tylko w prostych wzorach. Te bardziej skomplikowane muszą być wycinane nożykiem, nożyczki nie wejdą i nie są tak precyzyjne. Zupełnie sobie tego nawet nie wyobrażam.

Paski przyklejamy zwykłą taśmą klejącą. Niech Wam nie przyjdzie do głowy przyklejać klejem - kartka się zwichruje i nie będzie się to zbyt dobrze trzymać. Na sam koniec docinamy biały papier i zaklejamy paski od wewnątrz. Na zewnątrz wtedy będzie można przykleić coś w środku serduszka. Ja wybrałam resin flowers. Nigdy wcześniej ich nie używałam, a tu mi pasowały idealnie (czyli znowu coś robię po raz pierwszy :)).

W Internecie jest masa bezpłatnych wzorów do iris filding. Ja mam większość z Pinterestu, ale są też strony, skąd można te wzory ściągnąć.

Papier musi się dość łatwo zginać. Papier scrapowy będzie za sztywny. Do poniższych kartek użyłam zestawu papierów z Tigera i bardzo je polecam. Można też użyć papieru do origami (tu trzeba zwracać uwagę na jego szerokość, niektóre są za wąskie) i do pakowania prezentów.








Różowa karteczka była pierwsza, więc zgłaszam ją na wyzwanie pt. Kocham Cię jak...


2 komentarze:

  1. swoja przygode z kartkami zaczynalam od tej techniki, dziekujemy za udział w wyzwaniu Scrap'n'skill

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł!
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Scrap'n'Skill ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!