niedziela, 13 września 2020

Zakładki na zabawę u Hubki :)

 Mam zaległości zakładkowe, ale w końcu zebrałam się i zrobiłam zakładki na sierpień i wrzesień do zabawy u Hubki. Do obu zrobiłam tło tuszami alkoholowymi na papierze Lava i wykorzystałam digisy - Cute As a Button i Digi Doodle, które pokolorowałam markerami alkoholowymi. W przypadku większej zakładki poniosło mnie i nie mogłam się powstrzymać, żeby nie przykleić kwiatów. :D Oraz drzewek wyciętych wykrojnikami i potuszowanych.

Pierwsza zakładka nawiązuje do sosnowego cyklu Marii Ulatowskiej. Jego akcja rozgrywa się w pensjonacie Sosnówka. To urocza obyczajówka opowiadająca o ludziach, którzy się tam spotkali przypadkiem, zaprzyjaźnili, pokochali, adoptowali dziecko, o boskiej wronie, z którą zaprzyjaźniła się samotna nastoletnia dziewczynka. Jak to w obyczajówce - bohaterowie mają problemy, czasem bardzo poważne, ale mimo wszystko to jest opisane tak, że jak najbardziej mogę ten cykl polecić dla relaksu. 





Druga zakładka nawiązuje do esejów "Dzieci Hagar" o Romach, a właściwie o tym, jak się o nich pisze w literaturze polskiej i rosyjskiej. Książka demontuje (i poniekąd dementuje) mity o Cyganach - a szczególnie mity muzyczny, erotyczny i przestępczy. Wybrałam tę książkę, bo jest dobra, ale czuję po niej ogromny niedosyt. Nie mogę powiedzieć dosłownie, że nie podoba mi się zakończenie, bo to nie powieść, ale zdenerwowało mnie, że nie poruszono w ogóle piśmiennictwa psychologicznego. Pisma naukowe to też przecież literatura, a bardzo by mnie ciekawiło, czy i jak różni się sam wybór badań w Polsce i Rosji.




Dodałam motylki, tak lepiej! :D





Obie zakładki zgłaszam do zakładkowej zabawy u Hubki na sierpień i wrzesień.

Zakładkę z Cyganką zgłaszam dodatkowo na comiesięczne wyzwanie na grupie Cute As a Button.
Oraz do Color Challenge w Outlawz do 21.09.

Zakładkę z dziewczyną w słonecznikach zgłaszam na comiesięczne wyzwanie na grupie Digi Doodle

8 komentarzy:

  1. Obie, bardzo mi się podobają! uściski Daga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No ta pierwsza dziewuszka to :DYZIA! Jak nic :) Dyzia co marzy... :)
    Świetne tagi. Choć to ten pierwszy zdecydowanie zdobył moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe - obie są bardzo optymistyczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Daga ja nie wiem jak Ty to robisz! Zakładki są rewelacyjne, nasycone barwami, tła robisz czaderskie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne są te zakładki, świetne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe! uwielbiam takie mocne kolory! I te bajeczne tła!

    OdpowiedzUsuń
  7. Obie świetne,cudownie energetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obie super wyszły , fioletowa jest mega fajna.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!