wtorek, 29 stycznia 2019

Jak robię kolaże

Dziś kolejne 2 kolaże. Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że to wyklejanki Szymborskiej kilka lat temu zainspirowały mnie do robienia kolaży. A przynajmniej wtedy zaczęłam zbierać obrazki, zdjęcia i napisy. Obrazki z postaciami oraz tłami wycinam z gazet albo zapisuję na dysku, jak mi coś ciekawego wpadnie. Najlepsze napisy z gazet znajdziecie w "Charakterach" i w "Sensie". Często wykorzystuję też cytaty, które zbieram w pliku, a potem drukuję hurtem. Tak łatwiej dopasować jakiś cytat do kolażu.




Zdarza się, że mam kolaż w głowie, ale nie mam pasujących obrazków - wtedy szukam tych konkretnych. Wiem, co mają przedstawiać, więc szukam po konkretnym haśle. Np. w kolażu powyżej użyłam kosmicznego tła, które znalazłam na Pintereście po wpisaniu słowa "cosmos".  Choinki wycinałam, zostawiając dosłownie 0.5 mm jaśniejszego tła, dzięki czemu trochę to wygląda, jakby planety oświetlały scenę poniżej. Początkowo miałam zamiar wyciąć choinki tak dokładnie, żeby nie prześwitywało tło pomiędzy gałęziami.



Z kolei zdjęcie lwa zrobiłam wiele lat temu w warszawskim zoo i leżało wywołane przez cały ten czas, bo nie chciało mi się poukładać zdjęć w albumie.

Na koniec podklejam kolaże czarnym brystolem, tworząc niewielkie ramki. Właściwie nie trzeba ich potem naklejać na kartki, wystarczy wypisać tekst białym żelopisem na drugiej stronie albo nakleić białą kartkę i wypisać na niej.

Moje kolaże teraz są bliższe tym Szymborskiej, ona też robiła je najczęściej z 2 elementów. Inaczej niż poprzednio - przed tą długą przerwą w scrapowaniu moje kolaże miały na ogół więcej elementów. Może jeszcze do tego wrócę, ale jeśli nie, to nie jest to wielki problem. Takie proste kolaże sprawiają tyle samo frajdy. :)

12 komentarzy:

  1. Oba fajne, ale ten z kosmosem podoba mi się szczególnie bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne prace, ale kosmos ma moje serce ;) choć.... Ten lew... No robi wrażenie. Piękne zdjęcie zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie ciekawe, bardzo oryginalne prace. Cudowne, jesteś bardzo kreatywna, obie prace są na szóstkę z wielkim plusem. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne kolaże ten pierwszy rewelacyjny ! Pozdrawia serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne kolaże, pierwszy mi się bardzo podoba. Z zdjęcie lwa jest świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne, ten pierwszy skradł moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oba kolaże bardzo mi się podobają, jednak ten z Lwem szczególnie przypadł mi do gustu. Ma w sobie coś co daje do myślenia i to mnie w nim fascynuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie z Szymborską mi sie te Twoje collage skojarzyły... Ona zresztą niezłą żartownisią była. :-)
    Te dwa też są rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!