sobota, 20 kwietnia 2019

3 kolaże o czytaniu cz. 2

Kolaże książkowe nie wychodzą mi z głowy. 2 pierwsze, leśne, są do siebie podobne, bo nie mogłam zdecydować, który pomysł zrealizować. Las jest nieprzypadkowy, zwłaszcza w przypadku kolażu z dziewczyną w białej sukience. Światło pada tak, że wygląda, jakby to książka oświetlała jej drogę. Dziewczyna w niebieskiej sukience musi wysoko sięgać, a więc i wysoko mierzyć - dzięki książce, wiedzy, którą oferuje. Ale las i umieszczenie w nim książek jest oczywiście przekorą - bo żeby je wydrukować, trzeba ten las wyciąć w pień.

Biały kolor sukienki w naszej kulturze symbolizuje niewinność. Ci "niewinni" czytelnicy druku są winni wycinki lasów. W Indiach biały symbolizuje żałobę.








Tu znowu wracam do motywu poznawania różnych światów, w które każda książka nas zabiera. Każda książka pozwala nam poznać rzeczywistość inną niż nasza. Pozwala nam żyć wielokrotnie, a nie tylko podwójnie.






14 komentarzy:

  1. Piękne i niebanalne są te Twoje kolaże.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś mistrzynią w tworzeniu kolaży 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Sa rewelacyjne! Uwielbiam czytać, więc przemawiają do mnie niesaowicie - podobnie jak te ostatnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne i poruszające kolaże

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne kolaże, jestem zachwycona każdym jednym, wspaniale się je ogląda. Tyle emocji wzbudzają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjne! Uwielbiam Twoje kolaże o czytaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe kolaże, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne kolaże, podoba mi się połączenie temetyki z motywem lasu :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!