środa, 3 kwietnia 2019

Get Well Soon: kartka dla Raya

Czy wiedzieliście, że 31 marca był Międzynarodowy Dzień Kredki? Ja nie wiedziałam! Dowiedziałam się wieczorem, zbyt późno, żeby się wziąć za kolorowanie, a poza tym nadal nie jestem w stanie tego robić, więc odpuściłam. Ale jeszcze tego samego dnia natknęłam się na tę akcję.


Akcja jest podwójnie pozytywna: Ray otrzyma choć namiastkę wsparcia w postaci kartki (nareszcie akcja kartkowa dla dorosłych!), a cały dochód ze sprzedaży digiska zostanie przeznaczony na Make A Wish Foundation Canada.

Więc co prawda nie kredkami, ale chińskimi markerami alkoholowymi i markerami Karin pokolorowałam digiska, który potem odleżał swoje, czekając na tło, które zrobiłam dopiero dziś. Marker Karin przy delikatnym dotknięciu papieru wylał mi na mordę pingwina wielką kroplę seledynu, podczas gdy chciałam tylko zrobić delikatny cień. Zdjęłam ją chusteczką, ale rozlany kolor niestety został i nic już się nie dało z nim zrobić. Markery leżą poziomo, zgodnie z zaleceniami, więc tym bardziej mnie to wkurzyło.

Oczywiście akwarele i markery przemokły przez taśmę. Już nie wiem, jakiej mam używać, wszystkie przemakają! Czytałam gdzieś, że nie przemaka tylko niebieska, ale w żadnym sklepie scrapowym jej nigdy nie widziałam. Kolor spływa po prostu rowkami faktury.

Tło zrobiłam akwarelami Ayeeda Rainbow Color Duo. Mają to do siebie, że nawet jeśli się używa bardzo malutko proszku, to część z niego i tak się nie rozpuszcza, tylko leży na wierzchu jak sól, dokładając efektów specjalnych i nieoczekiwanego koloru. Bo np. tutaj użyłam jedynie 3 kolorów - fioletu, różu i żółtego, a pod proszkiem, który strzepałam po wyschnięciu, stworzył się kolor czerwony - takie maleńkie kropeczki wokół pingwina. Ten czerwony stworzył się jedynie na wypukłej części faktury i nie rozpuścił się, nie rozlał. Zauważcie, że z innych kolorów coś takiego się nie wytrąca. Na zielonej kartce z dziewczyną w wianku czegoś takiego nie ma! Za t6o na obydwu kartkach wytrąciły się czarne ziarenka i na obu kartkach się rozpuściły, tworząc czarne smugi. I to mi się już nie podoba. Nie używałam czarnego, tylko fioletu i granatu! Na zielonej kartce czarne ziarenka zaschły na wierzchu i rozmazały się przy ich strącaniu, na fioletowej puściły farbę. Wygląda to, jakby ktoś dosypał czarnego proszku do innych kolorów. To się nie powinno zdarzyć.


Na tle odbiłam kilka stempli Lavinii. Już widzę, które stają się moimi ulubionymi - na pewno listki i boskie zawijasy z prawej strony. Dodałam zielone i niebieskie kropeczki żelopisami kameleonowymi, nakleiłam lustrzane kropki (oczywiście na dodatkowy klej pod spodem), użyłam Dymo do napisu i perłowej mgiełki na sam koniec.




Blog Crissy znajdziecie tutaj, a na nim adres mailowy, na który należy napisać, żeby otrzymać adres Raya, na który wysyłamy kartki. :)


***
Kartkę zgłaszam na wyzwanie w 123 Scrapuj ty pt. "Serdeczności".
(wyniki 29.04)



Oraz do fioletowego wyzwania ABC Kartkowego. :)
(wyniki 8.04)



***
Edit 8.04. Wrzucając zdjęcie kartki na grupę, nie miałam pojęcia, że co tydzień wybierane są 3 najlepsze prace tygodnia. W tym tygodniu - moim pierwszym tygodniu na grupie! - zostałam wyróżniona razem z dwiema innymi twórczyniami! Jestem dumna! Zwłaszcza że to właśnie kartka dla Raya!



11 komentarzy:

  1. Bardzo przyjemne te Twoje stemplowo markerowe kartki...

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja tez nie wiedzieć ze jest taki dzień... praca świetna i to Twoje urocze tło...

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna karteczka, piękne tło stworzyłaś, myślę, że Ray doceni Twoja pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna kartka na ciekawą akcję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo nietypowa i ładna, na cudowną okazję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że powstała taka akcja. Gratuluję wyróżnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna kartka i w pięknym celu:)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Kartkowego ABC.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    I życzę Ci pięknych, optymistycznych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna akcja i kartka super :)
    a taśmę niebieską nie wiem czy szukałaś może w budowlanym, niebieska taśma do malowania na ścianach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam, ale koszty wysyłki w sklepach budowlanych są zaporowe. :/

      Usuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!