wtorek, 8 października 2019

Halloweenowe czytanie

Przedwczoraj był Światowy Dzień Robienia Kartek, a ja zapomniałam! Ale nadrabiam. Szybka praca na szybkie wyzwanie w ScrapElektrowni. Właściwie to nawet nie wyzwanie, a inspiracja. A zadanie było takie, żeby połączyć jak najwięcej wyzwań.

nietoperze
kot
kawa
liście
coś gorącego
z cytatem
z książką
z dynią

Są nietoperze, książka, cytat. Miały być jeszcze liście, ale się okazało, że mam tylko drzewka iglaste. :)


Praca sama w sobie technicznie nie jest trudna do wykonania. Ona jest trudna z powodu wysiłku fizycznego, którego wymaga. Schylanie się, dźwiganie, wałkowanie wykrojników... Niestety nie da się mieć wszystkiego pod ręką.



Praca ma niecałe 14x14 cm. Znowu popełniłam błąd i nie użyłam papieru akwarelowego, a na brystolu robią się brzydkie grudki. To co prawda nie był zwykły brystol, tylko cardstock - odcięłam przód - ale efekt jest taki sam. Nie rozumiem zupełnie dlaczego, na wielu filmikach widzę, jak scraperki używają cardstocków i wszystko im wychodzi, tylko na polskich nie chce. Więc pamiętajcie - do distressów używajcie papieru akwarelowego!


Najpierw wycięłam maskę księżyca z super memo. Specjalnie zamówiłam na ali super memo z klejem na całym spodzie, a nie tylko na pasku u góry. Niestety tusz podciekł mi pod maskę! Mimo że się nie odkleiła. Macie może na to jakiś patent, poza gumą? Czym przyklejać maski, żeby nie podciekały, ale żeby dały się potem zdjąć bezstratnie? Gdzie w Polsce online można kupić większe super memo z klejem na całym spodzie? To moje niestety słabo klei, a do tego jest wąskie, węższe od księżyca o ok. 2 mm. A może istnieje jakiś tymczasowy klej, który nie niszczy powierzchni?


Do tła użyłam czerwonego, pomarańczowego, brązowego i czarnego tuszu. Ten tusz naprawdę jest czarny, ale jak tylko dotykał kartki, natychmiast wysychał na szaro - i akurat bardzo mi to odpowiadało. Nie wiem, jak się nazywa ta technika, ale odbijałam poduszeczki z tuszem bezpośrednio na płycie plexi, spryskiwałam wodą, a kartkę potem maczałam, suszyłam, maczałam, suszyłam - i tak ciągle, aż tło mnie zadowoliło. Jest to o tyle fajne, że widzi się, co się robi, ma się kontrolę nad tym, którą częścią tła dotyka się tuszu. Niestety brystol, poza tym, że tworzy grudki, dodatkowo się marszczy, co widać na księżycu. 


Po wysuszeniu tła odbiłam na nim stempel z pismem, przy czym po każdym tuszowaniu stempla odbijałam go 2 razy, dlatego w niektórych miejscach jest mocniej odbity, a w innych słabiej. Właśnie o to mi chodziło, żeby odbitki utworzyły lekką głębię i cienie.


Potem znowu nakleiłam maskę na księżyc i wytuszowałam brzegi tła czarnym distressem, tym razem na sucho, używając daubersa. Następnie taśmą washi przykleiłam na tło negatyw maski księżyca - w ten sposób miałam na wierzchu tylko księżyc, resztę tła zakrywała maska. Delikatnie wytuszowałam księżyc na żółto (i brzegi, i środek), a potem na mokro zrobiłam kilka plam czarnym distressem (w taki sam sposób, jak robiłam to z resztą tła). Pochlapałam nim też troszkę, a także wodą.


Tło już gotowe, więc zajęłam się wycinaniem scrapków. Z czarnego brystolu wycięłam dziewczynę z książką, choinki i nietoperze. Wszystkie scrapki pociągnęłam lekko białą poscą po tej stronie, po której miał je oświetlać księżyc. Coś się stało z tą poscą, wsiąkała i prawie nie zostawiała śladu, więc musiałam ją poprawić gelly rollem. Na choinki dodatkowo naniosłam palcem białe gesso imitujące śnieg.


Nakleiłam scrapki na swoje miejsce, na koniec dodałam cytat. Mam go z Internetu, to nazwa projektu czytelniczego w pewnej szkole podstawowej, ale za skarby świata nie wiem, skąd pochodzi ten cytat! Jeśli wiecie, dajcie znać. :)

Myślałam jeszcze o tym, żeby dziewczynie zrobić powiewający szaliczek, ale zapomniałam. :)


***
Pracę zgłaszam do strasznego wyzwania :)
(do 31.10)



I do wyzwania u Ewy - roślinki


I do wyzwania jesiennego
(do 26.10)



24 komentarze:

  1. O ja cię......CUDOWNA praca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Urzekająco piękna praca. Ma niepowtarzalny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy projekt i cytat wart uwagi ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Daga Twoje prace są rewelacyjne...jestem jak zawsze pod wrażeniem Twojej twórczości i technik :) Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Love your project, Daga! The silhouette looks fabulous against the beautiful background. x

    OdpowiedzUsuń
  6. Efekt końcowy powalający! Świetną zrobiłaś pracę. Hmmm? Powiewający szaliczek pewnie sprawiły, że obraz wydawałby się być w ruchu, ale tak też jest spoko - ciepła, spokojna noc, choć nie do końca przez latające nietoperze ;) Księżyc wygląda cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! i udało Ci się skleić tyle tematów! ja czaczęłam, ale czasu brakło... Skonczę w tym tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Интересный подход к решению темы ;) Открытка - супер! Спасибо за участие в задании блога Аrt-piaskownica! Удачи ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. niezła jesteś :P
    świetnie wyszła ta kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super projekt i ma tali halloweenowy charakter :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Stworzyłaś świetny klimat na swojej kartce. Te iglaki prezentuja się - moim zdaniem - lepiej niż drzewa liściaste. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za udział w wyzwaniu Sklepiku Gosi! :-)

      Usuń
  12. Pięknie! A tło bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna praca, bardzo mi się podoba kolorystyka.
    Jeśli chodzi o taśmę, która nie niszczy papieru i łatwo ją odkleić to może dobra będzie taka taśma, którą skeja się banknoty, niestety nie wiem jak ona się fachowo nazywa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczna praca :) cudowne kolorki i klimat
    Kilka rzeczy mogę Ci podpowiedzieć, mianowicie papier akwarelowy jeśli ma w sobie dużo bawełny nie roluje się przy nasiąknięciu wodą dlatego do akwareli papier jest lepszy :) jeśli chodzi o klej to może klej w sprayu by Ci pomógł, spryskuje się pozostawia na kilka minut rzeby przeschnął i można przyklejać ja używam go do maty do plotera a więc może do masek by się nadał :) Jak będziesz miała pytania to napisz do mnie to podpowiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! Coś słyszałam o tym kleju, ale nie wiedziałam, że on jest taki tymczasowy! Koniecznie muszę wypróbować, bo wczoraj znowu maska się odkleiła. :/

      A po czym poznać, że w papierze jest dużo bawełny? Wczoraj papier akwa zrolował mi się przy tuszowaniu na sucho brzegów. I same plamy też wyszły słabiej niż na brystolu. Chyba wolę już ten rolujący się brystol. :(

      Usuń
  15. Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Chyba dodam to jakoś na stałe, bo blogspot ostatnio nie daje mi zostawiać komentarzy na własnym blogu - znika kursor myszki, nie da się przewinąć, nie pojawia się okno do wpisania komentarza po kliknięciu Dodaj komentarz, nie działa rolka - wszystko naraz. :/ Jednocześnie na cudzych blogach mogę dodawać komentarze zupełnie normalnie, tylko na swoim blogu nie. :/ Nie złamałam żadnego regulaminu, nie wiem, czemu blogspot to blokuje. :( A komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb. <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna trochę mroczna praca. świetne tło! Dziękuję za udział w wyzwaniu Sklepiku Gosi - DT uDżastii.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nastrojowo :-) Dziękuję za udział w jesiennym wyzwaniu Sklepik Gosi .

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczny klimat! Dziękuję za udział w wyzwaniu Sklepiku Gosi - DT Monika.

    OdpowiedzUsuń
  19. Super:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!