wtorek, 12 listopada 2019

Autyzm jest kolorowy!

Taka kartka powstała właściwie przypadkowo. Bugaboo zorganizowało wyzwanie pt. Thankful.


Miała być tylko taka kartka na wyzwanie pt. Thankful. Autystyczny chłopiec trafił na kartkę przypadkowo, bo w promocji był właśnie on, a nie autystyczna dziewczynka, więc skorzystałam ze zniżki. :)


Ale potem nagle zabrakło miejsca na wyliczenie tego, za co jestem thankful autyzmowi, i pomyślałam, że nie będzie kartki, tylko wpis do art journala.


Tylko teraz nie miałam tła. Zrobiłam je więc od nowa - najzwyklejsze i najszybsze tło akwarelowe. Użyłam niebieskiej ecoliny, a potem pokropiłam wodą morską i zwykłą wodą. Sól daje fajne efekty. :)


Musiałam też poszerzyć tło, żeby weszły wszystkie napisy, więc praca ma teraz długość DLa, ale jest od niego wyższa o 1 cm.


Stemple pokolorowałam promarkerami i finecolorami. Puzzelek jest tęczowy i popękany, bo autyzm jest kolorowy, nie niebieski czy jakikolwiek inny, i trzeba wreszcie zaprzestać szkodliwych działań i retoryki typu JiM, niebieskie światełko, ABA, "chorowanie na autyzm", zdjęcia dzieci za deszczowymi szybami czy Autism Speaks. Autyzm to nie zaburzenie! Autyzm to nie choroba! Nie da się na niego "chorować" ani "cierpieć", ani się z niego "wyleczyć", chyba że NT zamierzają się wyleczyć z neurotypowości. :) Więcej o ZA i organizacjach, którym można zaufać w tym temacie, przeczytacie tutaj.


Spisałam kilka cech, za które jestem wdzięczna autyzmowi. Jest ich o wiele więcej, ale nie wszystkie by się zmieściły i nie wszystkie da się ogarnąć jednym słowem. Bo jak np. jednym słowem napisać, że dzięki autyzmowi i podwójnej liczbie synaps moja demencja naczyniowa postępuje znacznie wolniej niż u NT? 


Początkowo chciałam odciąć wieczko pudełka i ułożyć napisy tak, żeby wyglądały, jakby wypadały z pudełka - taki prezent od autyzmu. Ale stempelek na to nie pozwalał, wstążeczka po lewej stronie zachodzi na pudełko i po odcięciu jej ono byłoby uszkodzone. Dlatego nakleiłam napisy na tęczę namalowaną wcześniej promarkerami. 


Całość nakleiłam na granatowy papier brokatowy. Na kartce dużo jest niebieskiego, ale nie dlatego, że przedstawia chłopca - historycznie akurat kolorem męskim jest różowy, nie niebieski - ale dlatego, że to MÓJ ulubiony kolor. 

Tym razem - bojąc się, że nożyczki znowu pokruszą mi papier na zakrętach - zrobiłam pół milimetra białego bordera. Nie lubię tego i nie ułatwiło mi to cięcia. Musiałabym robić ten border co najmniej 1 cm, żeby dało radę. :) Nie znoszę go i kropka. Rzeczywistość, ludzie i przedmioty nie mają białego bordera!

Robiłam tę pracę bez żadnego wzoru, bez planu, nie wyszła idealnie, wolałabym stempel z dziewczynką, jak zwykle, a mimo to lubię ją. :)


***
Zgłaszam tę pracę do zabaw, inspiracji i wyzwań:

1. Thankful (nie wiem, czy o taką wdzięczność chodziło, ale cóż, licentia poetica :))
(do 15.11)

(do 27.11)

3. W kolorze nieba
(do 30.11)


(do 30.11)



21 komentarzy:

  1. Wyszło świetnie i ten papier granatowy brokatowy dodaje pracy dodatkowego uroku, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, na początku miał być czarny, ale jestem sroką i dałam brokatowy, bo kartka za mało błyszczy :P

      Usuń
  2. Nie umiem odnieść się do tekstu, choć bardzo bym chciała. Nie znam Ciebie nie znam Twojej choroby więc chyba nie powinnam... Jednak.... Nie wiedzieć czemu zrobił on na mnie duże wrażenie...
    A praca piękna, jak wszystkie Twoje, Dagmaro.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem taki delikatny biały border dodaje uroku pracy :)
    Wpis jest niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowity wpis, Ty jesteś niesamowita :) Czytałam ładną myśl, że autyzm to nie choroba, tylko cecha i chyba własnie tak jest.
    Muszę powiedzieć, że zainspirowałaś mnie do wdzięczności. Naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny wpis!autyzm to bardzo ważny temat, społeczna świadomość nie jest zbyt wysoka niestety. A praca cudowna ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastycznie wykonana praca, ważny temat podjęłaś!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny wpis do jurnala, bardzo osobisty, ale właśnie takie powinny być wpisy... Dla mnie biała obwódka jest jak rama w obrazie... nie każdy obraz ma ramę, ale jednak w ramie prezentuje się okazalej:) Mimo wszystko wycinanie w scrapie z ramką czy bez, to wyłącznie kwestia gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne podejście do tematu, jestem pod wrażeniem Twojej pracy! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Daja your card is absolutely gorgeous and you made a stunning card. I will mention it to our creator/owner that we only have the boy and not a girl. Thanks for making such a great card with this guy. Thanks for playing in the Catch the Bug Thankful Challenge, Lisa Lynn DT.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, Lisa! There is a girl but she wasn't in a promotion :(

      Usuń
    2. You are correct, and I am sorry that she wasn't included. Please watch for one of our sales or better yet keep entering your gorgeous creations so you can hopefully win some free images. Hugs, Lisa

      Usuń
  10. Jestem pod wrażeniem! Dziękuję za udział w wyzwaniu Altair Art :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękujemy za wspólną zabawę w wyzwaniu Altair Art. ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna i niezwykle wymowna praca :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniała praca. Dziękuje za udział w wyzwaniu Altair Art

    OdpowiedzUsuń
  14. Thanks for sharing your cute card with us at Crafty Animals. Lisa DT

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie wyszło, super :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczna karteczka! Dziękuję za udział w listopadowym wyzwaniu AltairArt! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna praca 💕 przepięknie kolorujesz.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!