sobota, 9 listopada 2019

Sztuka radzenia sobie z deszczem :)

Pogoda u nas fatalna, od 3 dni nie udało mi się zrobić ani jednego akceptowalnego zdjęcia kartki, a wyzwanie kończy się jutro, więc już nie mogę czekać. W dodatku czas skurczył mi się bardzo, bo dokładnie tak samo jak rok temu mój stan się pogorszył i prawie już nie wstaję. W takich momentach nigdy nie wiem, czy to tylko chwilowe pogorszenie i za kilka miesięcy minie, czy już nie minie, tylko tak zostanie. Ale jestem w takim stanie, że już mi wszystko jedno: w takim stanie organizm wyłącza instynkt samozachowawczy i ciąży ku końcowi.


Ale zanim się to jeszcze zaczęło, zdążyłam zrobić 2 prace, trudne i czasochłonne. Postanowiłam zrobić deszcz. :)


Zaczęłam od teł. Oba tła wykonałam moją ulubioną techniką - tuszowaniem na mokro. Użyłam brystolu i niebieskich distressów. Potem jeszcze popsikałam je wodą, wodą morską i magnezem. 


Chmury i trawę wycięłam wykrojnikami i potuszowałam na sucho. Na chmurach wyembossowałam napisy - użyłam pudru Agaterii. Poprzedni okazał się przezroczysty, a nie biały. Ten z kolei - choć miał być drobny do detali - zadziałał jakoś słabo. I to mimo że odbiłam te napisy za pomocą Misti i użyłam gąbeczki antystatycznej. Nie wiem już, skąd wytrzasnąć dobry biały puder do napisów. :(


Potem przystąpiłam do montowania drucików. To było najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne. Użyłam przezroczystych koralików, bardzo drobnych, mniejszych niż 2 mm. Drucik ok. 1 mm. Taśma piankowa 2 mm. 


Taśmę przyklejamy u góry i u dołu tła. Potem taśmę razem z kartką delikatnie nacinamy co 0.5 cm. Robimy tyle nacięć, ile chcemy mieć drucików. Ja zrobiłam 4+7 i 4+8. Każdy drucik wsuwamy w nacięcie u góry i przyklejamy z tyłu tła taśmą klejącą.


Na drugą końcówkę nawlekamy koraliki - ja nawlekałam po 20 koralików na każdy drucik. Potem przyklejamy dolną końcówkę drucika tak samo jak górną. Powtarzamy to wszystko z resztą drucików (nieco niżej na zdjęciu widać, jak to z tyłu wygląda).


Stempelek z dziewczynką przyklejamy w wolnym miejscu pomiędzy drucikami. Ja użyłam digisa z Polka Doodles. Pokolorowałam go promarkerami i prismami. Na parasolkę nałożyłam cracle accents.


Na taśmę na górze naklejamy border z chmurami, a na dole - trawę. Całość naklejamy na sztywny brystol. Wiotki brystol będzie nam wykrzywiał druciki.


Brzmi prosto, ale trwa to wieki. Najgorsze jest to, że nawet w okularach nie widać w ogóle koralików i dziurek. Podobnie z kolorowaniem - trzeba do niego zakładać lupę nagłowną, na okulary, bo detali w ogóle nie widać. :/ Stempelek jest śliczny, ale bardzo nie lubię stempli z taką ilością detali, bo ich nigdy nie widać i wycinanie jest makabrą. Że też nikt nie wymyślił nożyczek z wbudowaną lupą. :(


Przy wycinaniu detali dodatkowo jeszcze drze się papier, nawet jeśli używa się dobrych nożyczek precyzyjnych. 


Nie wiem, czemu na jednej pracy druciki się ładnie trzymają, a na drugiej za nic nie da się ich naciągnąć. Ale cieszy mnie bardzo, że koraliki nie zahaczają o tło, że 2 mm taśmy wystarczą. 


Następnym razem zamiast drucików spróbuję użyć nitki. Nitka jest wiotka, nie będzie się trzymać tak jak druciki, dlatego spróbuję jej nie przecinać, tylko nawinę ją na kartkę w jednym kawałku. A może ktoś już tak próbował?





Scrapowe blogi są świetnymi barometrami, po jakości zdjęć od razu widać, jaka zła była pogoda danego dnia. :)



***
Pracę zgłaszam do zabaw i wyzwań:


(do 10.11)


(do 11.11)

(do 16.12)






(do 30.11)


22 komentarze:

  1. Wspaniałe prace zawsze czytam z zaciekawieniem jak i co zrobiłaś, tło super i dużo zdrowia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Daga, pomysł z koralikami na druciku miałaś świetny! Pięknie wyszło. Kartki bardzo mi się podobają.
    Nawijałam kilka razy koraliki nanizane na nitce na kartkę. Było ok. Aby nitka nie zmieniała położenia na papierze - leciutko go nacinałam i w te nacięcia ją wsuwałam.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Fenomenalny pomysł z tymi koralikami ❤ Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Scrapka 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ mi się podoba ta praca! Jak pamięcią sięgam, to nie widziałm dotąd takiego deszczyku z koralików :) Nie wiem czy miałabym cierpliwość... Jest cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna praca, włożyłaś w nią sporo pracy, ale efekt jest fantastyczny! Dziękuję za udział w wyzwaniu Scrapka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Praca jest piękna, ślicznie pokolorowany stempelek, a tło - mistrzostwo!
    Mam nadzieję, że niedługo poczujesz się lepiej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Beautiful card 😊 thanks for joining us at Gem of a Challenge 😊 Good Luck 🤞

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjne prace :) Tak jak po deszczu wychodzi słońce tak mam nadzieję, że u Ciebie będzie niedługo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Daga, ja jak wycinam, a ostatnio wycinam sporo, to zdecydowanie bardziej efekt mi sie podoba, gdy zostawiam mały biały margines a nie wycinam "dokladnie" może wtedy będzie Ci się wycinlo lepiej... Twoje opisy są zawsze jak facsynujaca książka. Każde kolejne zdanie zaskakujące i obce, bo ja taka nie mediowa i nie stemplowa. Naprawdę lubię Twoje prace. A ta jest kolejną wspaniałą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zwykle piękna praca, widać włożone w nią serce!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna praca i jak pięknie wykonana :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczna karteczka. Cudownie pokazałaś motyw deszczu:) Pięknie pokolorowałaś stempel i zrobiłaś idealne tło:) Całość prezentuje się wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczne prace i dziękuję za wskazówki jak je wykonałaś :) przepiękne i na pewno włożyłaś w to dużo serca, widać to :) dużo zdrowia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. CUDOWNY projekt. Super jest ta praca :) Dziękuję za udział w wyzwaniu Altair Art.

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo pomysłowa praca! :)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Altair Art.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały pomysł z tym koralikowym deszczem! A całość niezwykle urocza i przyjemna dla oka. Aż by się chciało polubić deszcz ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała praca! Dziękujemy za wspólną zabawę w wyzwaniu Altair Art. ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Lovely projects!! Thanks for joining us at Gem of a Craft Challenge! https://pinkgemchallengeblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Kartka cudowna, tlo jak zawsze dla mnie perfekcyjne ❤ a pomysł z deszczem - poprostu rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  20. Podziwiam wykonanie, wyszło pięknie! Dziękuję za udział w listopadowym wyzwaniu AltairArt! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dagmara, piękne i pomysłowe są te prace, i na pewno wymagają duuuużo cierpliwości przy mocowaniu drucików. Ale efekt końcowy zachwyca więc warto.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!