czwartek, 6 stycznia 2022

Simargł: Skrzydlaty pies Słowian

Simargł, mój ulubiony bóg z mitologii słowiańskiej, czasami był wyobrażany jako skrzydlaty pies, a czasami jako kobieta z głową psa. Strzegł plonów, więc oczywiście mam też skojarzenie z Marzanną, chociaż Simargł prawdopodobnie przywędrował na Ruś, a potem do Polski, z Iranu. Był też strażnikiem Drzewa Życia. Oczywiście wyobrażenia bóstw w postaciach psich były pozytywne - bo jak inaczej? :) Człowiek nie ma lepszego przyjaciela niż pies. 

To moja interpretacja Simargła. :) Pies z Crafty Individuals, a skrzydła nie wiem skąd, bo mam tylko odbitki z wymiany, ale kojarzą mi się z Carmen Verandą? Kolejny błąd w tym roku - skrzydła przykleiłam do góry nogami, i to mimo że miałam zdjęcie przymiarki przed sklejeniem. 

Z mixed mediów użyłam mgiełek, crackle accents, mikrokulek w paście i pasty pękającej, embossingu na gorąco (embossowałam tekturkowe okulary) oraz białej ecoliny. Okulary tekturkowe pokolorowałam markerami w ombre i wyembossowałam holograficznym pudrem.




Pracę zgłaszam na wyzwanie Crafty Animals :)

5 komentarzy:

  1. Fabulous background and doodled dog stamp-the wings look great upside down
    Carol x

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny ten pies, a okulary ma rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pies. A pomyłka zaowocowała ciekawym efektem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieniące elementy świetnie dopasowałaś:) I łapki odbite są urocze 😀

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!