piątek, 5 czerwca 2020

Magiczna zakładka kawowa

Ta zakładka powstała właściwie z 2 pomysłów - zainspirowała mnie kawa i kawowy stempelek oraz wyzwanie Hubki, które w tym miesiącu brzmi "magia w książkach". Bnetkowicze pomogli mi sobie przypomnieć kilka książek fantasy, w których kawa była istotna. Białołęcką i Pratchetta uwielbiam, dlatego nie chciałam wybierać.


1. "wiedźma.com.pl" - kawa pojawia się kilka razy i w postaci wróżenia z fusów, i w postaci brudnych szklanek po kawie na stole, i w postaci... braku kawy, i jeszcze paru innych. Bez kawy wiedźma nie pracuje. :)

2. Pratchett - w Świecie Dysku kawa klatchiańska ma szczególne znaczenie, nie tylko działa na ludzki umysł, ale i można nią uszczelniać dachy. :)



Oboje autorów mam w biblioteczce, ale na najwyższej półce, gdzie już sama nie sięgnę, ale coś się wymyśli. :)

Tło zakładki to resztka po monoprintingu. Został mi taki wąski pasek, który jeszcze przycięłam. W dodatku jest to tył, na którym czyściłam wałek po użyciu. Wygląda jak obdrapana ściana i bardzo to tu pasuje. Nie warto wyrzucać takich skrawków, nawet jeśli uważamy je za nieudane. :)


Stempel pokolorowałam markerami alkoholowymi - wszystkimi, jakie miałam, a mam 4 rodzaje. :) Niby to tylko szary, ale jego odcieni tam jest z 7, bo ciągle nie osiągałam satysfakcjonującego efektu. :) Na kubeczku nie było kropek, więc je dorysowałam białym glazem Sakury.


9 komentarzy:

  1. Daga, zakładka świetna! Kawa to mój ulubiony napój, z którym związany jest codzienny rytuał:))) Smakuje mi tylko w moim kubku i o określonych godzinach. Ta mysz - to ja!
    Tło świetne. Dobrze, że się go nie pozbyłaś.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka wspaniała zakładka! Bardzo podoba mi sie Twój pomysł na nia, wykonanie i cytat, który świetnie dobrałaś. Z przyjemnością wkładałabym ją do książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie stworzyłaś tę zakładkę: ładna i zabawna :)
    A Pratchetta kocham wprost czytać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna zakładka ! I temat bliski memu sercu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bajecznie fantastyczna zakładka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Daga, jesteś artystyczną perfekcjonistką- ja czasem odpuszczam, jak efekt mnie nie zadowala ;-D A jak ty takie cudne rzeczy tworzysz z odrzutów ( tył, na którym czyściłam wałek po użyciu), to już nie wiem, co napisać! Super! Czekam na więcej!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna kawowa zakładka w jakże realistycznym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. CZadowy projekt i suuuper napis ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!