poniedziałek, 3 lutego 2020

Wielka Noc, czyli święto przesilenia, wiosny i płodności

Na wyzwanie u Iwanny zrobiłam świąteczny kolaż. Te zajączki skojarzyły mi się z nocnymi nimfami, z całym dziedzictwem pogańskim naszych przodków. Wielka Noc to wiosenne przesilenie, świętuje się wtedy nadejście wiosny, płodność, początek nowego cyklu. To święto bogini Ostary (Eastry), wdzięczności naturze za jej dary (stąd nawet nazwa Easter). Zajączki na kolażu symbolizują też Ozyrysa, który - zmartwychwstając - wcielił się w zająca - stąd ten wielkanocny symbol.

Elementy kolażu pochodzą z Gecko Galz.






***
Pracę zgłaszam do zabawy u Iwanny :)


13 komentarzy:

  1. Świetny kolaż:) trzymam kciuki, żebyś wygrała w wyzwaniu, bo praca i opis do niej jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolaż super Ci wyszedł, pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Daga och jaka słodka...świetna jest! Trzymam kciuki za wyzwanie bo praca wspaniała :) Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za cudowną kartkę z zajączkami, oczywiście zabieram do zabawy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Te zajączki są świetne. Uwielbiam historie o dawnych zwyczajach. Dlatego sięgam po różne mitologie i książki, które powstają na ich kawnie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kolaż i powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna kartka! bardzo oryginalna interpretacja, przynajmniej ja takiej jeszcze nie widziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Klimat nietuzinkowy, bardzo ciekawie wykonałaś tę pracę :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!