wtorek, 18 lutego 2020

Zakładki-shakery

Hubka wymyśliła megatrudny temat swojej lutowej zakładkowej zabawy - książki zabawne! Oczywiście znaleźć taką książkę jest megałatwo, ale wymyślić zakładki z nią związane?! Było ciężko! Miałam w głowie mojego ulubionego "Lesia" Chmielewskiej, ale nie miałam pomysłu. Całe szczęście, że do moich ulubionych książek należą też 2 zabawne cykle - Pratchetta i Douglasa Adamsa! I to one mnie zainspirowały. ;)

Świat Dysku to obłędne uniwersum stworzone kompletnie od zera, ale z dużymi aluzjami do naszego świata. Każdy tom jest o czymś innym. Mnie natchnął "Kosiarz", a w nim Śmierć Szczurów. PIIP! Ale nie dajcie się nabrać, i Śmierć, i Śmierć Szczurów występują w różnych tomach i mają dużo pracy!

Pozostałe 2 zakładki nawiązują do cyklu Autostopem przez galaktykę. Adams stworzył równie ciekawe uniwersum jak Pratchett, choć nie fantasy, a sf. Oba cykle są pastiszowe, zabawne, i mają całą gamę świetnych postaci, a wiele z nich nie z tego świata. Oba cykle gorąco Wam polecam, bo to bardzo inteligentna rozrywka, zwłaszcza ŚD. Pratchett napakował tam tyle smaczków i odniesień do literatury, kultury, naszego świata, że gwarantuję Wam, że nie wyłapiecie wszystkich nawet po kilkukrotnym czytaniu!

Zdjęcia znowu z e-okładkami, bo oba cykle już dawno zamieniłam na e-booki, choć czasami żałuję, bo miałam I wydanie Adamsa. :)

Zrobiłam zakładki-shakery na bazach Anemone i z użyciem stempli oraz delikatnych mixed mediów.












I jak zwykle, nie wiem czemu, film lepiej pokazuje kolory niż zdjęcia.



Zakładki zgłaszam do zabawy u Hubki:



Zapraszam Was serdecznie do mojego wydarzenia 1% na facebooku.
W tym roku jest mi jeszcze trudniej niż dotąd, a jestem z tym wszystkim sama. Dlatego bardzo Was proszę, jeśli tylko chcecie, starajcie się rozpowszechniać to wydarzenie. Głupio mi prosić o pieniądze, ale to właśnie od nich zależy moje życie, które wyceniono na 30 tys zł miesięcznie.

15 komentarzy:

  1. I to ma być brak weny??? Jak zwykle, czyli REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zakładki:)
    Szkoda, że nie mieszkasz w Legnicy, to bym Cię wyciągnęła na nasze spotkanie klubu miłośników książki Fantasy i SF:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tych pozycji,ale zakładki są świetne!!! Bardzo pomysłowe. Serdecznie pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne i pomysłowe zakładki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś niesamowita! Twoje zakładki są świetne i bardzo oryginalne. Autorów zapisałam, będę szukać w bibliotekach. Uściski

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam ani książek ani autora, więc mogę tylko oceniać zakładki, bez ich powiązań z treścią... I zakładki jako takie same w sobie, fajne, z tymi zielonymi ludkami, z tymi akurat napisami i w całości...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie to sobie wymyśliłaś Daga! Podoba mi się podejście do tematu. Zakładki są niepowtarzalne!

    OdpowiedzUsuń
  8. A co do książek, osobiście nie czytałam, ale w zbiorach mojej siostry przewinęło mi się przed oczami-ma ogrom książek fantasy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW zarąbiste zakładki wykonałaś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Och, uwielbiam "Świat Dysku" Pratchetta! Śmierć to moja ulubiona postać! Zaraz obok Esme Weatherwax, więc chyba już wiesz, skąd mój pseudonim "artystyczny" :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne zakładki !!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!