czwartek, 9 kwietnia 2020

Najlepsze kartki przychodzą do tych, którzy czekają!

Dziś kolejna praca z nową dla mnie formą tła, ale spodobała mi się ta zabawa, więc będę kontynuować. :) Na tło nałożyłam niebieską i zieloną farbę akrylową. Jeśli kolory wydadzą się Wam zbyt mocne, możecie pobielić je białą farbą lub lekko rozwodnionym białym gessem, co ja zrobiłam tutaj. Farbę kładłam na nitkę - niczym jej nie przyklejając wcześniej. Trzyma się na farbie. Czarne kropki robiłam ecoliną. Jeśli potrzebujecie większych plam, żeby dodać trochę innego koloru, polecam chlapać drugim końcem pędzla, tak, tym drewnianym. Jeśli chcecie mieć bardzo drobne kropeczki - polecam pędzel wachlarzowy. Albo wypróbowaną wcześniej szczoteczkę do zębów ze ściętym z przodu włosiem. :)

Do tła użyłam także kawałków papieru ze starej książki, których nie przykleiłam, tylko przyszyłam zszywaczem. Część zszywek jest pod farbą, z część na - daje to fajną teksturę.

Miśka pokolorowałam markerami alkoholowymi. Cieniowałam tylko jednym kolorem. Takie możliwości daje końcówka pędzelkowa i ta szeroka (chisel?).

Ciągle zapominam napisać, że napisy najczęściej docinam bardzo wąsko, nie zostawiając bordera, a potem tuszuję ich brzegi czarnym tuszem Archival Ink. Właściwie to nie tuszuję tych brzegów, tylko brzegami delikatnie trę o poduszeczkę tuszu w taki sposób, żeby brzegi były mocno czarne, ale żeby na białym tle też powstały bardzo delikatne maziaje.




13 komentarzy:

  1. Twoje tła są zawsze rewelacyjne! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Daga, świetna praca. Ten pomysł z nitką rewelacyjny!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Daga masz swój niepowtarzalny cudowny styl, który mi bardzo się podoba. Tworzysz wspaniałe prace, świetnie bawisz się tłami i widać w tych kartkach tyle pasji i serca... Podziwiam Twoje prace.
    Ta nitka wygląda rewelacyjnie, fajnie krzywe, jest to tło a miś uroczy ,do tego tekst. Tak lubię książki, słowa, fajne cytaty u Ciebie nigdy ich nie brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno mnie tu nie było. A szkoda, bo to co tworzysz jest niepowtarzalne, znakomite, piękne...
    Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczna praca, cudne kolory :) efekt z nitką super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna praca, pomysł z nitką rewelacyjny, tło również

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zwykle twoje tło daje czadu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś świetna w tłach Daga! Kolejne udane dzieło :) Ja podobnie jak Ty tuszuje brzegi tuszem-pocierajac gąbeczką tuszu bezpośrednio po brzegu papieru. Im bardziej suchy tusz, tym lepiej wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejna świetna praca! Bardzo lubię Twoje prace z mediowym tłem, stemplem i napisem, mają swój niepowtarzalny urok i są takie bardzo, bardzo "Twoje" <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Tło wyszło ekstra. I w ogóle całość sprawia, że chce się na nią patrzeć i patrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała praca. Aż bym chciała taką dostać ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!