środa, 8 stycznia 2020

Kartka kawowa

Dziś będą 2 posty, choć kartki robiłam razem - ale chcę je zgłosić do wyzwania Bugaboo, a do żabki nie można dodać 2 razy tego samego wpisu.


Obie mają podobnie wykonane tła. Znowu zapomniałam, że brystol nie nadaje się do teł distressowych. Chłonie tusz natychmiast, nie tworzy fajnych rozlewających się plam. Nie da się też zrobić splashy wodą, bo ta po wyschnięciu znika i nie ma po niej śladu! Dziwne, ponoć distressy reagują z wodą?


Po wysuszeniu odbiłam żarówki szarym tuszem. Ktoś mi kiedyś podpowiedział, że jeśli chcę zrobić embossowane splashe, to wystarczy pochlapać kartkę wodą, a potem posypać pudrem do embossingu i wysuszyć. No więc niestety nie! Woda wsiąka natychmiast i żaden puder się jej nie trzyma! Na tej kartce widzicie nieudane próby.


Puder trzyma się tylko wtedy, kiedy normalnie odbiję stempel tuszem do embossingu. To rozczarowujące. I w takim razie potrzebuję narzędzia zastępującego tusz do embossingu - takiego, którym można nachlapać albo uzyskać różne inne efekty, bez odbijania ich tuszem. Jak się coś takiego nazywa, jak wygląda i gdzie to kupię? :)


Użyłam obłędnego pudru Cosmic Shimmer Stone Age - cała ta postarzana, industrialna seria pudrów jest genialna!


Potem jeszcze odbiłam blachę i już żałuję, że nie zrobiłam tego pudrem do embossingu. :) Wszystkie stemple pokolorowałam promarkerami i finecolorami, dodałam też trochę białego żelopisu no name z ali (sprawdza mi się ostatnio najlepiej) i crackle accents.


Niektóre elementy podkleiłam pianką 1 mm.


***
Kartkę zgłaszam do wyzwań:

1. Stella Says Sketch
(do 19.01)


2. Character Traits
Poczucie humoru, radość, śmiech - te cechy są dla mnie ważne u ludzi. :)
(do 2.02)

13 komentarzy:

  1. Fantastycznie Dagmarko, jak zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi Dagmara - thank for entering your funny sentiment card into the Path of Positivity Challenge. You certainly do have a sense of humour, but I wouldn't want to get in the way of your coffee!
    I would change the card you use to a smooth heavy card (250 or 300 gsm) for blending your Distress Inks and splatter water with a fan brush. Leave the water for 30 second or more, then blot. I think it's the card that's stopping the water bleaching technique. xx

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi Dagmara - thank for entering your funny sentiment card into the Path of Positivity Challenge. You certainly do have a sense of humour, but I wouldn't want to get in the way of your coffee!
    I would change the card you use to a smooth heavy card (250 or 300 gsm) for blending your Distress Inks and splatter water with a fan brush. Leave the water for 30 second or more, then blot. I think it's the card that's stopping the water bleaching technique. xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You arte totally right. I usually use watercolor paper but dementia always makes me forget. :/ I hate throwing things away so I keep it anyway and use. And hope that the more time I say this, the better I'll remember next time. :)

      Usuń
    2. Hi Dagmara!
      I'm back again, this time with my Blogger settings working! Thank you for sharing your Stella card and your sense of humour with us at the Craftilicious Creations

      Usuń
  4. Super karteczka, zawsze zachwycają mnie Twoje stemple:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem Twoich prac...mega!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie jak zawsze, podziwiam talent do wyjątkowych prac :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Udana praca, jak zawsze Daga :) Co do tuszy to nie pomogę. Używam ich jedynie do barwienia tekturek i brzegów papieru. Z niczym innym ich nie łączę. Co do Embosing, to fajnie gdyby można było za jego pomocą wykonać chlapania, ale czy to możliwe? - nie znam wszystkich preparatów... :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne prace, świetnie sobie z nimi dajesz radę. A co do tuszu to mogę Ci polecić np uzupełniacz do tuszu do embossingu. tu masz kilka linków:
    https://paperconcept.pl/pl/tusze-uzupelniajace-distress/8799-tusz-uzupelniajacy-do-embossingu-ranger-14-ml.html
    https://paperconcept.pl/pl/embossing/11918-tusz-do-embossingu-emboss-it-dabber-ranger-przezroczysty-34-ml.html
    https://www.craftstyle.pl/pl/p/Tusz-do-embossingu-Clear-15ml/15693

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Też o nim pomyślałam, ale nie ma go w żadnym sklepie, w którym planuję zakupy w najbliższych miesiącach. :((

      Usuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!