środa, 22 stycznia 2020

Wyzwanie z sercem

Ten kolaż powstał zupełnym przypadkiem. Chciałam zrobić coś na wyzwanie Gecko Galz. Wytyczne to 1. Serce, 2. Trzeba użyć przynajmniej 1 rzeczy z GG. Przejrzałam swoje zasoby obrazków z GG, spodobała mi się ta dziewczyna depcząc a połamane serca. Początkowo myślałam o zrobieniu jakiegoś mediowego tła, ale przypadkowo położyłam wyciętą dziewczynę na wczorajszy kolaż z Ziemią. Pasowała tam! Dlatego zrobiłam kolaż pasujący do poprzednich.


Wybrałam zdjęcie gór Izerskich sprzed lat, bo to pierwsze, co przyszło mi na myśl, kiedy myślałam o złamanym sercu. Serce dosłownie pęka na widok zniszczonych Izerów. A ja na własne oczy widziałam te zniszczenia, bo jako dziecko często chodziłam z tatą po Izerach.


To człowiek jest winien zniszczenia prawie połowy lasów w tych górach, spiralną chorobę lasów rozpoczęły czeskie zakłady tuż za granicą. Niszczenie drzew powoduje narastanie roślin zielnych, które powoduję nadmierne namnażanie się zwierząt kopytnych, które dodatkowo niszczą drzewa, odzierając je z kory. Nagie drzewa są dodatkowo podatne na grzybicę, która wykańcza niedobitki drzew.


Dopiero po tej klęsce ekologicznej wspomniane zakłady przestały truć. Jednak problem z grzybicą drzew istnieje nadal. Nie wiem, dlaczego nie odławia się kopytnych, które są tego przyczyną. Myśliwi zabijają zwierzęta dla przyjemności tam, gdzie nie ma takiej potrzeby, a nie chcą pomóc i polować tam, gdzie pomogłoby to ocalić drzewostan. Gdyby polowali na kopytne w Izerach w latach 80., to zniszczenia byłyby znacznie mniejsze, drzewa nie zostałyby odarte z kory, i może już mielibyśmy zdrowe lasy.


W pracy nie użyłam żadnych mixed mediów poza crackle accents, które dodałam na 2 serduszka pod stopami dziewczyny i na pęknięte serce w jej klatce piersiowej, które zresztą sama dorysowałam. Autorką cytatu jest Sonya Watson.




***
Kolaż zgłaszam na wyzwania w Gecko Galz:

1. Captured Hearts
(do 29.01)



2. Hearts
(do 31.01)


10 komentarzy:

  1. Such a shame about the forest, Dagmara - your collage page is a very powerful statement of your feelings - the image and the sentiment make the perfect statement.
    Thank you for sharing your project with us at the Gecko Galz, January Challenge. Good Luck and hope to see you again soon!
    Carole x DT

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zwykle piękne i niezwykle intrygujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Thank you so much for entering our challenge at Gecko Galz. Looking forward to see you again next challenge.
    Regards,
    Mia
    craftartista.blogspot.com {My Blog}

    OdpowiedzUsuń
  4. Och Dagmarko, poważnie i trochę smutno się u Ciebie zrobiło. Wracasz do lat 80tych a co dzieje się teraz... Praca piękna, szczególnie z tym przekazem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, co się dzieje teraz, to ciąg dalszy tego, co się działo wcześniej. Tyle lat minęło, a ten las się nie podniósł, nadal go toczy grzybica. :( A teraz ludzi jest już za dużo i niszczą w zastraszającym tempie, ślady węglowe mają powyżej 2. :(((

      Usuń
  5. Świetny kolaż, bardzo obrazowo ujęłaś temat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie, dziewczyna pasuje tutaj idealnie, a całość doskonale pasuje do poprzednich dwóch kolaży.

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne wykonanie ...świetna praca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny, bardzo poruszający kolaż i ważna treść, dziękuję Ci za to, że piszesz o takich rzeczach, nie wiedziałam o tym, co się dzieje/działo w górach Izerskich.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!