poniedziałek, 27 stycznia 2020

Steampunkowa praca unisex

Odkryłam wreszcie, jak chlapać embossingiem! Zaraz wszystko wyjaśnię. :) Znowu postanowiłam wyjść ze strefy komfortu i zrobić pracę unisex, bo na stricte męską nigdy nie mam pomysłów.


Tło zrobiłam na canson illustration, distressami na mokro. Wymyśliłam sobie chlapania embossingiem (no bo skoro inni to robią, to przecież musi to być możliwe!). Woda nie działała, ale może woda zmieszana z klejem? Tak właśnie zrobiłam! Wymieszałam wodę z klejem Magic, ale tak, żeby była na tyle rzadka, żeby umożliwić chlapanie. Użyłam pędzla wachlarzowego, więc chlapania są gęste i drobne. Zadziałało! 


Posypałam chlapania cudownymi industrialnymi pudrami Cosmic Shimmer - są obłędne! Wyembossowałam też nimi tekturki. Industrialne tekturki Anemone też są obłędne. :D 


Stempel Ike's wydrukowałam 2 razy i skleiłam warstwy. Najcięższe było szycie głowy. Jedna igła się złamała, druga pogięła. Ból niesamowity, ręcznie się tego nie dało robić, trzeba było opierać igłę o biurko i dociskać do niej papier od góry. Papier się giął i miętolił, ale w tym klimacie to pasuje. 


Przy tym stemplu było najwięcej roboty, ale poza szyciem reszta była relaksująca. ;) Pokolorowałam go markerami alkoholowymi. Dodałam rdzę preparatem. Usta i oko pokryłam crackle accents. Kropeczki poprawiłam srebrnym żelopisem. Na opaskę na oku nałożyłam metalowe kółeczko zębate, którego normalnie używam do biżuterii, a na to szklany kaboszon. 


Czy Wy też tak macie, że niczego nie wyrzucacie? Bo ja nie wyrzuciłam nawet supła z nitki, sądziłam, że może mi się do czegoś przydać - i proszę, przydał się! 


Na sam koniec delikatnie przetarłam wszystko woskami - niebieskim i miedzianym. A potem przykleiłam napisz. To cytat z piosenki Bisz.


Muszę się przyznać, że jestem w miarę zadowolona z tej pracy. Tu już chyba łatwo się domyślić, jakie media lubię. Lubię ich dużo, ale dyskretnie. Nie lubię przeładować pracy tak, żeby się papier giął (za to lubię to na blejtramach czy płytach HDF) albo żeby nie było wolnej przestrzeni. Lubię, żeby focal point był fajny, ściągający wzrok, dopracowany. Dlatego tak mnie denerwuje to, że nie umiem kolorować - lubię, żeby w centrum były stemple, więc jak są źle pokolorowane, to naprawdę niedobrze.


Lubię warstwy, ale tak ułożone, żeby praca weszła do art journala, koperty zwykłej albo chociaż bąbelkowej. Tutaj sam focal point ma 7 warstw, uwierzycie? Lubię nitki, ćwieki, zszywki i druciki. ;)


To jest dla mnie typowo kobieca praca, sama chciałabym taką dostać. Ale dla faceta też mogłaby być, dlatego jest unisex. :)




Pracę zgłaszam do wyzwania M is for Male

18 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa praca i dzięki za podpowiedz z embossingiem, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Woow Daga! Jaka inna od Twoich. Użyłas tekturek! Rzadko się Ciebie pojawia. Kartka jest fantastyczna ja wdac w takich innych pracach również świetnie się odnajdujesz! Chlapania wyszły świetne, fajnie że tak na bogato. Fajne kolorki ma tekturka ta ns orze, szczególnie. A twarz? Fajne połączenie niezwykłej delikatności z mechanicznoscią.

    OdpowiedzUsuń
  3. P. S. Po raz kolejny stwierdzam: tę też fajnie byłoby mieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. WoW !! That is an awesome piece. I love all your different layers and your techniques are amazing. Thank you for sharing the hints and tips with us.
    Thank you for using one of my images and for coming to play at IKEsWORLD Challenges.
    Hugz
    IKE

    My Challenge Blog
    My Shop
    My Blog
    FB Fan Page
    Cat Lovers Challenge Blog

    OdpowiedzUsuń
  5. You add your name on the DT Call Link at IKEsWORLD Challenges. Is this your intention to apply for DT ?
    IKE :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow! jedna z najciekawszych Twoich prac. Ciekawy klimat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy efekt. Muszę spróbować takiego embossingu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Total awesomeness, what a wonderful creation and so perfect for our Masculine challenge at IKEsWORLD this month :) thank you for playing along. Big hugs, Mimi xx

    OdpowiedzUsuń
  9. Daga...wow...ale czadowo wyszło...świetna praca , brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa praca. Wszystko idealnie do siebie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dagmara urzekła mnie Twoja praca szczególnie jej drugie dno

    OdpowiedzUsuń
  12. Praca jest obłędna!! Dzięki za opis powstawania punktowych kropek z embossingu, podoba mi się ten efekt! Świetnie wypełnia tło na Twojej pracy. Wszystko jest super dopasowane, nie mogę oderwać od niej oczu!

    OdpowiedzUsuń
  13. OH WOW WOW WOW WOW WOW that is incredible, stunning, marvelous omg it's awesome I'm wow speechless this is perfect. Thank you for taking the time to join in with our challenge and sharing your creativity with us, I love to see your talent, creativity and imagination at work. I hope to see more of your creativity in the near future. Love 'n' hugs Sall IkesWorld Challenges DT

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczna i niezwykle intrygująca praca, ogromnie mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nietypowa jak na Ciebie, a jednak charakteryzuje ją Twój styl:) Super praca:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajna i ciekawie wykonana praca, dzięki za inspirację z embossingiem :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze! Wiele dla mnie znaczą! <3 Komentarze na blogu to dla mnie jak powrót do naszej wielkiej blogowej rodziny, do tego, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, przed fb, kiedy blogi żyły i to tu toczyło się życie blogowe. Fajnie jest to znowu czuć. :)
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję!